Jak zdrowo i szybko schudnąć do wakacji?

Czy można chudnąć nie będąc na diecie redukcyjnej? A może miód i produkty pszczele (w tym pyłek pszczeli) mogą w tym pomóc? Czy zdrowe chudnięcie jest jeszcze w modzie? Na te oraz wiele innych pytań dziś postaram się odpowiedzieć.

Dieta jeszcze wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z odchudzaniem, a nie ze stylem życia i otoczeniem, w którym się żyje. Nawet pytając swoich studentów czym dla nich jest dieta, zdołałam usłyszeć, że to forma redukcji tkanki tłuszczowej. A przecież tak nie jest.

Ponieważ dieta to:

  • styl życia,
  • stan umysłu,
  • otoczenie,
  • odpowiednia ilość snu,
  • zdrowy i przemyślany plan posiłków
  • aktywność fizyczna
  • redukcja stresu

Czyli mówiąc w skrócie – dieta to styl życia, to holistyczne podejście do swojego ciała.

Właśnie w taki sposób edukuję moich podopiecznych. Dlatego droga ku zdrowiu i świadomej diecie jest długa i uczy pokory. Moje diety również nie należą do typowych diet rozpisywanych przy pomocy programu dietetycznego, ponieważ w dużej mierze bazuję na diecie intuicyjnej i tego uczę swoich podopiecznych.

Uczę ich również jakie produkty są naprawdę istotne w diecie, żeby żyć zdrowo, bez infekcji, problemów gastrycznych, a co najważniejsze bez dodatkowych kilogramów.

Lubię produkty nieprzetworzone, naturalne, z których można dostarczyć maksimum witamin czy minerałów.

I takim produktem jedynym w swoim rodzaju jest pyłek pszczeli.

Nie wiem czy wiesz, że pyłek zawiera aż 470 czynnych składników takich jak witaminy, mikro i makroelementy, aminokwasy czy flawonoidy. I to podobno jeszcze nie koniec tych cudownych składników zawartych w pyłku, ponieważ wciąż trwają badania naukowe w tym kierunku.

Co zatem znajdziesz w pyłku pszczelim:

  • Pytek kwiatowy zawiera średnio 22,7% białka (1-9), w tym około 10,4% aminokwasów egzogennych, do których należą: metionina, lizyna, treonina, histydyna, leucyna, izoleucyna, walina, fenyloalanina i tryptofan Są to niezbędne do życia elementy białka, których organizm nie jest w stanie sam wytworzyć. Według dr n. Med. Stefana Stangaciuga jedząc 35-50 g pyłku pszczelego na dobę, możesz pokryć dzienne zapotrzebowanie na białko.
  • W pyłku kwiatowym występują ponadto znaczne ilości kwasów nukleinowych z przewagą kwasu rybonukleinowego.
  • Węglowodany przyswajalne przez organizm człowieka występują w pyłku kwiatowym średnio w ilości 30,8%. Cukry redukujące, głównie fruktoza i glukoza, obecne są w tym produkcie w ilości około 25,7%.
  • Wśród lipidów, obecnych w pyłku kwiatowym w ilości około 5,1% (1-10), wymienić należy przede wszystkim niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). Należą do nich kwasy: linolowy, g-linolenowy i arachidowy.
  • Fosfolipidy i fitosterole (b-sitosterol) reprezentowane są w pyłku kwiatowym w mniejszych ilościach.
  • Kolejną grupą są związki fenolowe (ok. 1,6%). Składają się na nią flawonoidy, leukotrieny, katechiny i fenolokwasy. Do flawonoidów występujących w pyłku kwiatowym zalicza się przede wszystkim pochodne kemferolu i kwercetyny, a do fenolokwasów – kwas chlorogenowy.
  • Pyłek pszczeli jest źródłem witamin (ok. 0,7%) witaminy A, D i E, jak i rozpuszczalnych w wodzie, takich jak B1, B2, B6, C,
    kwasów: pantotenowy, nikotynowy i foliowy oraz biotyna, rutyna i inozytol.
  • Wapń, fosfor, magnez, sód i potas oraz mikroelementy – żelazo, miedź, cynk, mangan, krzem i selen. [1]

 

Jak widać pyłek kwiatowy to moc składników. Musisz zatem wiedzieć, że pyłek pszczeli zawiera średnio 17 -25 % białka w 100 g. Czyli jest bogatszy w białko niż mięso, ryby, jaja i ser.

Poza tym pyłek kwiatowy pomaga stymulować apetyt i spadek wagi. Reguluje przyrost masy ciała i dlatego może być zalecany osobom otyłym lub chorym na cukrzycę, a w szczególności osobom z nieprawidłową, nadmierną utratą wagi.

Pomaga w szybkiej regeneracji sił u osób ze słabym układem odpornościowym.

Uważam, że pyłek pszczeli jest niezbędny dla kobiet w ciąży. Wzmacniając mięsień macicy, wspomaga skurcze podczas porodu.

Selen, który znajduje się również w pyłku pszczelim, spowalnia starzenie się komórek.

Arginina pomaga zapobiegać impotencji, spadkowi libido i bezpłodności.

Aminokwasy wspomagają funkcjonowanie prostaty.[2]

Kolejną cenną właściwością tego produktu jest działanie przeciwmiażdżycowe. Wspomaga on leczenie nadciśnienia, stanów pozawałowych i obniża poziom cholesterolu.

Ponadto jest stosowany przy leczeniu silnych zaparć i choroby wrzodowej żołądka, ponieważ działa korzystnie na florę bakteryjną przewodu pokarmowego.

Nieocenione wartości odżywcze pyłku pszczelego wynikają z bardzo bogatego składu chemicznego. Dlatego warto włączyć go do swojej diety, ponieważ może on zdziałać cuda.

 

Literatura:

  1.  http://www.czytelniamedyczna.pl/2583,wlasciwosci-biologiczne-i-dzialanie-lecznicze-pylku-kwiatowego-zbieranego-przez.html
  2. www.apiraws.com/blog/

 


Powrót

2 komentarze do wpisu „Jak zdrowo i szybko schudnąć do wakacji?”

Dodaj komentarz