Sekret zdrowia – pasta z awokado

Lubię gotować i sprawia mi to radość. Nie znoszę natomiast stać godzinami w kuchni, dlatego też szukam bardzo prostych rozwiązań. Staram się szukać przepisów prostych i smacznych.

 

Dziś chcę podzielić się z Tobą właśnie takim banalnie prostym przepisem, który jest niezawodny.

Nie trzeba być wyśmienitym kucharzem aby zrobić tą potrawę.

Dlaczego jednak ta pasta jest tak wyjątkowa? Właśnie dlatego, że składa się tylko z dwóch składników: jajek, o których pisałam tutaj oraz awokado.

Z racji, że moja dieta jest wysokotłuszczowa, to awokado znajduje się w moim jadłospisie.

 

Dlaczego jest ono takie wyjątkowe?

Awokado jest nietypowym owocem, którego wartość odżywcza to głównie wysoka zawartość tłuszczu, a więc dość dziwnie jak na owoc przystało. Zawartość węglowodanów jest niewielka bo  7,4 g/ 100 g owocu, tak samo jak mała ilość białka 2 g.

Tłuszcz stanowi ok. 15,3 g, a 74,3 g to woda.

Awokado ma sporo kalorii 169 kcal / 100 g produkt, ale i 3,3 g błonnika.

Ja na szczęście nie liczę kalorii, więc nie martwię się zupełnie tym faktem.

 

Awokado zawiera:

  • witaminy C, E i A (silnych antyoksydantów),
  • witaminy z grupy B (a wśród nich również kwas foliowy i niacyna),
  • jednonienasyconych i wielonienasycone kwasy tłuszczowe,
  • luteinę
  • zeaksantynę,
  • beta – karoten,
  • fitosterole,
  • błonnik pokarmowy,
  • kwas asparginowy i glutaminowy,
  • potas
  • magnez.

Co jest bardzo ciekawe, awokado zawiera prawie o połowę więcej potasu niż banan. W awokado znajdziesz 600 mg potasu na 100 g produktu, natomiast w bananie tylko 395 mg w 100 gramach produktu.

 

Jeśli chcesz wprowadzić do swoje diety awokado, a nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z mojego przepisu. Jest prosty i mega smaczny.

Składniki:

  • 1 obrane awokado
  • 3 jaja ugotowane na twardo
  • pieprz, imbir suszony, (sól jeśli potrzebujesz, ja nie soliłam)

Przygotowanie:

  • Awokado i jaja pokrój na drobne kawałki, a następnie zblenduj. Na końcu dodaj przyprawy i wszystko wymieszaj.
  • Pastę możesz jeść jako dodatek do pieczywa, ryb czy mięsa. Przechowuj w szklanym pojemniku w lodówce. Do 5 dni taka pasta powinna utrzymać świeżość.

 

Jak widzisz zatem przepis robisz błyskawicznie.

Smacznego.


Powrót

Dodaj komentarz