Regulamin świadczenia usług dietetycznych
Regulamin określa warunki oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem sklepu pracownia-dietetyczna.pl/rezerwacja-wizyt/ prowadzonego przez Pracownia Dietetyczna Anna Ogły z siedzibą w Sobótce, ul. Augustianów 11, 55-050 Sobótka, NIP 881 120 60 53
Kontakt ze sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Augustianów 11, 55-050 Sobótka
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@pracownia-dietetyczna.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 507 58 57 11
§ 1 Definicje
- Sprzedawca – Anna Ogły prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Pracownia Dietetyczna Anna Ogły z siedzibą w Sobótce, ul. Augustianów 11, 55-505 Sobótka, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 881 120 60 53.
- Dietetyk – Anna Ogły świadcząca usługi dietetyczne za pośrednictwem sklepu, zwana inaczej Sprzedającym (lub Sprzedawcą)
- Sklep – sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem pracownia-dietetyczna.pl/rezerwacja-wizyt/
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z przedsiębiorcą w ramach Sklepu umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Klient przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG;
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego;
- Produkt cyfrowy – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
- Umowa sprzedaży – umowa zawierana za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość na produkty i usługi świadczone przez Sklep.
§ 2 Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego sprzedaż usług drogą elektroniczną oraz produktów cyfrowych wymienionych w § 3 Regulaminu.
-
Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego.
Wystarczające są:- dostęp do Internetu;
- standardowy system operacyjny;
- standardowa przeglądarka internetowa;
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Niedopuszczalne jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Sklepie.
§ 3 Produkty i usługi świadczone drogą elektroniczną
-
Sprzedawca w ramach Sklepu oferuje:
- wizyty on-line – obejmujący wizytę online wraz z przeprowadzeniem wywiadu żywieniowego
- wizyty stacjonarne (rezerwacja wizyt)
- indywidualny jadłospis – obejmujący wizytę online (wraz z przeprowadzeniem wywiadu żywieniowego) oraz produkt elektroniczny dostosowany do indywidualnych potrzeb Kupującego zawierający określoną dzienną wartość kaloryczną obejmującą listę zakupów, listę składników potrzebnych do przygotowania posiłków, określenie sposobu przygotowania posiłków.
- ebooki o tematyce dietetycznej;
- webinary – obejmujące dostęp (link) do grupowego spotkania online, podczas którego Dietetyk omawia temat przedstawiony w opisie produktu.
- dostępy do nagrań z webinarów – obejmujące dostęp (link) do nagrania z webinaru prowadzonego przez Dietetyka w przeszłości,
- gotowy jadłospis – produkt elektroniczny niedostosowany indywidualnie, zawierający określoną dzienną wartość kaloryczną, obejmujący listę zakupów, listę składników potrzebnych do przygotowania posiłków, określenie sposobu przygotowania posiłków;
- Zakupy w Sklepie można dokonywać bez konieczności rejestracji konta. Niezbędne jest jednak podanie danych osobowych identyfikujących Kupującego koniecznych do realizacji zamówienia tj.adres mailowy. Osoby, które wyrażą na drodze zamówienia w polu „Uwagi do zamówienia” chęć otrzymania faktury zobowiązane są do podania danych osobowych niezbędnych do wystawienia faktury
-
W przypadku zakupu indywidualnego jadłospisu:
- Konsultacje z Dietetykiem odbywają się stacjonarnie lub online (serwis meet.google.com lub rozmowa telefoniczna) o wyznaczonej godzinie ustalonej uprzednio z Kupującym;
- Brak kontaktu Kupującego w ciągu 24 h poprzedzających godzinę umówionej konsultacji stacjonarnej lub online skutkuje brakiem zwrotu opłaty oraz uznaje się, iż usługa została wykonana w całości.
- Istnieje możliwość przesunięcia terminu konsultacji stacjonarnej lub online na inny dogodny dla obydwu stron termin;
- Po konsultacji online, w terminie do 10 dni roboczych Dietetyk przesyła na adres mailowy Kupującego ułożony indywidualny plan żywieniowy (PDF) i zalecenia co do stosowania planu żywieniowego.
- W cenie zakupu możliwa jest 1 korekta w danym planie żywieniowym.
§ 4 Zasady składania zamówienia
- W celu zakupu w Sklepie, Kupujący musi podjąć następujące kroki: dodać produkt lub usługę do koszyka, klikając w przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoważny)
- Następnie po akceptacji regulaminu (zaznaczenie checkboxa) oraz kliknięciu w przycisk „Zamawiam” i następnie po wybraniu metody płatności (PayU) i przyciśnięciu „Przejdź do płatności” Kupujący zostanie przeniesiony na stronę operatora płatności celem dokonania zapłaty za wybrany produkt lub usługę lub dokonuje płatności na konto wskazane przez Sprzedającego
- Po skutecznym dokonaniu płatności, Kupujący zostanie przeniesiony na Stronę z potwierdzeniem zakupu. Z tą chwilą umowa o dostarczenie treści cyfrowych uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą. Potwierdzenie zakupu Kupujący otrzyma również na adres e-mailowy podany w formularzu zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych (PLN).
- Każdy zakup dokumentowany jest paragonem lub fakturą.
§ 5 Zasady płatności i dostawy
-
Sprzedawca przewiduje następujące formy płatności:
- Przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy: 70114020040000310282014623
- Przelew online lub kartą płatniczą za pośrednictwem PayU
- W przypadku przelewu tradycyjnego, wpłatę należy dokonać w pełnej kwocie w terminie 2 dni od momentu potwierdzenia zamówienia. W przypadku braku wpłaty za zamówienie w tym terminie, zamówienie jest traktowane jako anulowane.
- Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy, bądź przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF.
- Dostawa kupionego produktu cyfrowego następuje na adres mailowy Kupującego wskazany w procesie składania zamówienia.
- W przypadku zakupu produktów cyfrowych (ebooki, gotowe jadłospisy, nagrania z webinarów) Kupujący wyraża zgodę na dostarczenie produktu cyfrowego i tym samym spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, co skutkuje brakiem możliwości odstąpienia od Umowy.
§ 6 Reklamacje
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć produkt lub usługę wolną od wad.
- Jeżeli zakupiony produkt lub usługa posiada wadę fizyczną lub prawną, Kupującemu przysługuje prawo złożenia reklamacji (rękojmia za wady).
- Reklamacje można składać pisemnie, drogą elektroniczną na adres mailowy: kontakt@pracownia-dietetyczna.pl, lub przy wykorzystaniu wzoru formularza stanowiącego załącznik do ustawy o prawach konsumenta.
- Reklamacja powinna określać przyczynę jej złożenia, datę wystąpienia przyczyny uzasadniającej złożenie reklamacji, żądanie, numer rachunku bankowego Kupującego, na który w razie uwzględnienia reklamacji Sklep zwróci poniesione przez Kupującego koszty.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona. W przypadku, gdy reklamacja jest niekompletna, Sklep wystąpi do Kupującego o jej uzupełnienie.
§ 7 Odstąpienie od umowy
- Kupujący będący Konsumentem lub Klientem może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od umowy zawartej drogą elektroniczną bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór dostępny jest jako załącznik do ustawy o prawach konsumenta. Skorzystanie z formularza o odstąpieniu od umowy nie jest obowiązkowe.
- Bieg terminu dla skutecznego złożenia odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy zawartej na odległość, tj. od momentu zawarcia umowy określonej w § 4. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Kupującego oświadczenia przed upływem tego terminu.
-
Skutkiem odstąpienia od Umowy jest:
- uznanie jej za niezawartą;
- Sprzedawca zwraca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez Kupującego płatności;
- zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z dodatkowymi kosztami.
- Odstąpienie od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem jest jadłospis przygotowany w celu zaspokojenia zindywidualizowanych potrzeb żywieniowych i zdrowotnych Kupującego (art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta).
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umów o dostarczanie produktu cyfrowego, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Go przez Sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do rezerwacji wizyty stacjonarnej lub on-line, która nie została odwołana lub przełożona zgodnie z terminem wskazanym w § 3, punkt 3 i po poinformowaniu Go przez Sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 8 Prawa autorskie
- Materiały udostępniane w Sklepie, w tym gotowe oraz indywidualnie sporządzane jadłospisy, jak również wygląd i treści publikowane na nim stanowią własność Sprzedającego i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Kupujący może korzystać z zakupionych usług i produktów wyłącznie na użytek własny (prywatny) związany bezpośrednio z celem dla jakiego dokonał zakupu.
- Kupujący nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania materiałów, w tym gotowych i indywidualnych jadłospisów lub zaleceń dietetycznych bez wyraźnej zgody Sprzedawcy.
§ 9 Dane osobowe
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://pracownia-dietetyczna.pl/polityka-prywatnosci/
§ 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedający wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
-
Kupujący ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Kupujący ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą;
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, można znaleźć na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Platforma ta służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Umowy na usługi dietetyczne zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn m.in. zmiany warunków świadczenia usług lub zmiany przepisów prawa, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedający informuje na stronie Sklepu na co najmniej 7 dni przed wejściem w życie zmian w Regulaminie.
- Na wypadek, gdyby niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu okazały się nieważne, bezskuteczne lub uznane zostały za klauzule niedozwolone, wówczas nie powoduje to nieważności całego Regulaminu, a w miejsce niedozwolonych postanowień zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy.
- Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Kupujących, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego prawa Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.11.2022 roku.